پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
7068
-
الف
+

حمیدرضا پگاه: نقش روانی و معتاد لزوما نقش‌های خاصی نیستند

حمیدرضا پگاه در خصوص مجموعه تلویزیونی «آوای باران» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

سریال «آوای باران» در شب‌های گذشته مهمان آی‌فیلمی‌ها بود و مخاطبان بسیاری را درگیر ماجرایش کرد. ماجرای فراق پدر و دختری که بعد از 20 سال با مشکلات فراوان قرار است به هم برسند.

یکی از نقش‌های اصلی این سریال، نقش "طاها" با بازی "حمیدرضا پگاه" است. حمیدرضا پگاه از جمله بازیگران گزیده کار تلویزیون و سینما است که به بهانه پخش مجموعه تلویزیونی «آوای باران» با وی گفت‌وگو کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

به عنوان سوال اول، حمیدرضا پگاه در سال‌های اخیر کم کار شده است به خصوص در تلویزیون. این دوری انتخابی است یا اجباری؟

واقعیت این است که در این چند ساله مخصوصا دو سال اخیر پیشنهادات کم بوده. نه اینکه پیشنهادی نباشد، پیشنهاد بوده ولی متاسفانه این پیشنهادات جذاب نبوده و در واقع هیچ نکته‌ای در فیلمنامه‌ها و متن‌ها نبوده که من را درگیر خودش کند و دلم بخواهد کار کند.

 چند وقت گذشته یکی دو، فیلم سینمایی داشتم، با وجود این که نقش‌هایم در این آثار کوتاه بود ولی  خوشحالم که این تجربه ها را کردم.

حمیدرضا پگاه بیشتر از این که در آثار سینمایی باشد و مخاطب وی را به عنوان بازیگر سینما بشناسد، بازیگر تلویزیون است. پیشنهادات سینمایی به شما کمتر داده می‌شود؟

واقعیت این است که ما بازیگران به عنوان بازیگر در وهله اول انتخاب می‌شویم و این را باید بپذیریم و من براساس این پیشنهادات به سمت سینما و تلویزیون رفتم. البته این را هم بگویم که ترجیح می‌دهم هر کاری را بازی نکنم و نقشی را بپذیرم که به اصطلاح به من بیاید. هر چند آن نقش، نقش کوچیک و جزیی باشد.

دوست دارم نقشی را بازی کنم که مناسب من باشد و لحظات نقشم را بشناسم و طوری تلاش کنم که آن لحظات باورپذیر باشد. نقش باید چالش برانگیز باشد و مناسب باشد. لزوما نقش معتاد و یا یک مریض روانی را نباید بازی کنم که دیده بشوم بلکه نقشی را باید بازی کنم که باورپذیر باشد و به اصطلاح آن نقش خوب از در بیاید. به نظر من برخی بزرگان سینما نقش‌های خیلی خاص بازی کردند ولی مناسب آن نقش نبودند.

من فکر می‌کنم در بازیگری فیزیک آدم‌ها برای نقش خیلی مهم است و من نباید توقع داشته باشم چیزی که به من نیاید را بازی کنم.

شما چطور وارد عرصه بازیگری شدید؟

من تجربی وارد عرصه بازیگری شدم و سعی کردم در این هنر خود ساخته بشوم. به همین خاطر کلاس‌های فن بیان و بدن رفتم. سعی کردم هر چی کتاب درباره بازیگری است را بخوانم و در حد وسعم یاد بگیرم و تمام تلاشم این است که درست بازی و اجرا کنم.

 من شبکه دو دستیار تهیه کننده بودم و آقای مسعود فروتن به من پیشنهاد بازیگری داد و یک نقشی در سریال «ضلع ششم» به من دادند و از آن موقع احساس کردم که می‌شود در بازیگری ماند.

پخش سریال «آوای باران» به تازگی از شبکه آی‌فیلم تمام شده است و مخاطبان زیادی با این سریال ارتباط برقرار کردند. درباره نقش"طاها" در این سریال بگویید.

به نظر من استقبال مردم از سریال‌هایی مثل «آوای باران» به این دلیل است که وقتی این کارها قرار است ساخته شود، ابتدا سلیقه مردم را در نظر می‌گیرند. خیلی از آثاری که مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند فقط و فقط به این دلیل است که سلیقه مردم را در نظر نمی‌گیرند و شروع به ساخت آن می کنند و خیلی از سریال‌ها سلیقه مردم نیست.

وقتی نقش "طاها" را به من پیشنهاد دادند، ابتدا خیلی نگران آن بودم زیرا طاها از من 10-12 سال بزرگتر بود و نگران این بودم که نتوانم نقش را باورپذیر کنم. اما وقتی فیلمنامه را خواندم این شخصیت برای من خیلی متفاوت بود و همچنین کارگردان این کار آقای "حسین سهیلی‌زاده" یکی دیگر از علت‌های پذیرفتن نقش طاها بود.

این را باید بگویم من آثار خیلی خوبی بازی کنم و امیدوارم این شانس دوباره به سراغ من بیاید که یک سریال خوب بازی کنم.

شما قبل از «آوای باران» هم با اقای سهیلی‌زاده همکاری کرده بودید. تجربه همکاری با ایشان چطور است؟

آقای سهیلی زاده نیازی نیست که از سابقه کارشان تعریف کنم. یادم می‌آید در زمان فیلمبرداری سریال «آوای باران» حدود یک سوم کار فیلمبرداری شده بود و آقای سهیلی زاده می‌خواستند بازخورد کار را ببینند سپس ادامه کار را ضبط کنند. حتی بازیگران آوای باران تا زمان پخش آخرین قسمت از اتفاقات دقیقی که در آن سریال می‌افتاد خبر نداشتند فقط دیالوگ ها را به ما می‌دادند. حتی فیلمنامه قسمت آخر را ندادند که برای ما هم جذاب باشد.

من یک سابقه همکاری با ایشان را داشتم که کار مناسبی ماه رمضانی «آخرین گناه» بود که همین شرایط بود و من در آن سریال جواب گرفتم از این شیوه کار.

اکنون مشغول چه کاری هستید؟

سریال «گیله‌وا»، باید بگویم كه كار در بستر جنگ جهانی اول و دوران میرزا كوچك‌خان می‌گذرد و نقشی كه در این سریال دارم بازسازی نقش یكی از یاران میزرا كوچک خان است، قصه بیشتر در خانواده‌ای می‌گذرد كه من نقش پدر آن خانواده را بازی می‌كنم، كاراكتری به نام محمودخان.

*مصاحبه‌کننده: هانیه خاوری برای وب‎سایت آی‌فیلم (اردیبهشت ۹۷)

نظر شما
ارسال نظر
مریم شریعتمداری

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما بازیگر خوب وعزیز

کاربر مهمان

ممنونم

کاربر مهمان

با آرزوی موفقیت درکارهاتون..ودیدن بازیهای بعدی...

کاربر مهمان

لطفا اگر امکان داردسریال طنزبیشتربزارید محمود امانی